Sanna och Sonja bloggar!!!!!

Hej!!!

Här sitter vi Sanna och Sonja och bloggar på tåget till Sundsvall... Vi har blandade känslor inför denna signering. Tycker självklart det ska bli kul att sjunga för alla som kommer dit, men vi har ingen SHIRLEY med oss... snyft..I dessa förkylningstider är det svårt att hålla sej kry, speciellt med små bebisar. Hon hälsar så gott till alla och hade gärna viljat vara i Sundsvall och sjunga.

Måste bara flika in... Det är Sanna här som bloggar nu, helt själv... SONJA är en otrolig ordpolis!! Hon är på mej jämt och ständigt.. HOn tycker jag bloggar på Skånska.. Må så vara, men jag e ju en skåne tös och jag gör som jag vill!! 

Sonja här nu... Hahahahahaha!!! Ja, jag erkänner att jag är en ordpolis av rang (!) men jag tycker det är VIKTIGT och väldigt roligt med språk (måste tänka på det bara när jag samarbetar med andra (skånska) människor så att de inte blir för trötta på mig...) ;) Man kan inte säga VILJAT!! Hahaha... Men jag älskar Sanna ändå... Oj, nu tar hon datorn igeeeeeee...

Okej, lyssna nu.. Det tog Sonja 10 minuter att skriva dessa små enkla meningar... bara pga hennes gigantiskt långa naglar!!
kuoo¨mknthjötenhjrwånyj5,ani5oi75esopuitoyeoy5oyujtiuoåw
Det var vad jag ville skriva och jag kan säga det att SOnja får panik nu när hon ser alla konstiga bokstäver som kommit upp på denna skärm! 
Men vi tycker så mkt om varandra och skrattar otroligt mkt, det ska ni veta! 
Eller hur SOnja?

Eller HUR att det tog 10 min, och dessutom är mina naglar alldeles nymanikyrerade och fina! Hahaha :) Hon är bara avundsjuk med sina korta små avskavda nagelbitar!! 
Näääääää...... Vi älskar faktiskt varann... Nu ska jag måla hennes naglar.

Vet ni, nu har vi en utmaning till ER!:
Ni vet alla julrim som folk skriver nu dessa dagar, vi önskar istället att ni hittar på ett fint rim om oss tre S! Ni får på er till julafton att skriva rimmet som en kommentar till detta blogginlägg. Vi tre tjejer är juryn som kommer att utse vinnaren! Det vinnande rimmet kommer sedan att publiceras på våra hemsidor! 
Sätt igång och skriv så att pennorna glöder!!!
 
Nu måste vi tyvärr avsluta vårt inlägg då vi ska gå av tåget. Har äntligen kommit till Sundsvall!
Lycka till med ert rimmande, ska bli så spännande att läsa!!!

Massa kramar från Sanna och Sonja!


Kommentarer
Postat av: PeterDeluxe

hej Sanna !!!

Hur får man tag på ett signerat idolkort

med dig ???



kram. Peter.

2008-12-19 @ 17:33:46
URL: http://peterdeluxe.blogg.se/
Postat av: Carro

TAAACK för ännu ett galet inlägg ;) HAHAHA jag bara skrattar, ni två är alldeles för härliga alltså :D hihi.



Haha, jag måste då hålla med Sonja att det finns inget som heter viljat ;) Men jag är ett riktigt språkfreak jag också, älskar grammatik, historian bakom språket, ja allt HAHA. Nog om det ;)



Hoppas det går bra för er i Sundsvall, jag hade mer än gärna varit där och sett er, men det är lite långt att ta sig dit när man befinner sig i Sthlm :/. Och ni får hälsa Shirley att hon får krya på sig!!



Haha, det där med julrim lät roligt, jag ska klura lite på det alltså, får se om det kommer nåt till inlägg här ;) hihi.



Ni är fantastiska brudar, tack för igår!!

Vi ses snart igen ;)

Puss på er, massa kärlek

/ Carro.



2008-12-19 @ 17:59:24
URL: http://cardil.blogg.se/
Postat av: Annika

Nu börjar penna redan glöda... XD



Galet roligt inlägg xD



Ha så roligt i Sundsvall! Ses om 4 dar <333





Kram Annika

2008-12-19 @ 19:20:45
URL: http://sannafreak.blogg.se/
Postat av: Mika

HAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAH, ni är ju bara FÖR härliga... xD



och julrim... vi får väl se ;)

2008-12-19 @ 19:57:13
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Jennifer, Bandhagen

Hahahahah vad roliga och söta ni är :) Haha, ni får mig alltid på så gott humör!



På söndag så ses vi igen. Ni får hälsa Shirley att hon ska krya på sig ;)



Massor av kramar från mig till er båda två!

2008-12-19 @ 22:03:46
Postat av: alexandra

Haha oj vilket roligt inlägg, HAAHHAHAHA 10 min herregud ASG, alltså jag måste säga att jag säger nog viljat också eller velat vad heter det egentligen? äsch svenska som svenska säger jag.



Kul att man fick sig ett gott skratt så här sent på kvällen eller på natten kanske man ska säga,,,, men hälsa Shirley att hon får krya på sig

2008-12-20 @ 01:21:55
Postat av: Tess ~ CityGirl

Hihi ni verkar ju iaf ha roligt tillsammans och det är märks igenom dina texter. Ha nu en riktigt bra helg tjejer.



ps. Shirley krya på dig.

2008-12-20 @ 08:52:51
URL: http://citygirl.nu
Postat av: Ellen

HAHA, ni är för söta![v]Ni får ha det så jätteroligt idag fast ni inte har någon Shirley med(snyft) Men det är klart att ni kommer ha kul.

Hälsa till Shirley att hon får krya på sig![v]

Kram, lycka till ikväll:)

2008-12-20 @ 14:52:38
URL: http://ellbri91.bloggspace.se
Postat av: Anna

Nej vad tråkigt att Shirley har blivit sjuk. Hoppas hon kommer imorgon. Har lite julklappar till er. Har ett julrim till en, haha. Men jag kan nog skriva lite mer. Jag tycker det är jättekul. Nu ska ni får se på julrim!



Ha det så kul idag. Och hälsa Grattis till Sonja och krya på sig till Shirley.



Pussar och kramar /Anna, Örebro

2008-12-20 @ 15:44:11
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Stefan, Årsta

Hej!

Vilket kul inlägg :-D

Jag har snickrat ihop ett rim till er.



Sonja, Shirley och Sanna,

som musikergrupp är ni granna

För när ni tar er ton, blir ni inte en klon

Ni gör något unikt som vill stanna



God Jul!

/Stefan

2008-12-20 @ 16:03:27
Postat av: Anna

Hahahaha, ni är för härliga xD hälsa Shirley att hon ska krya på sig, vill träffa henne också imorgon ju hehe! :( Puss&kram på er!

2008-12-20 @ 17:05:41
URL: http://annarocks.blogg.se/
Postat av: Linda



Vilket galet roligt inlägg, hahahaha xD, ni e nog dem härligaste personen jag kan komma på.



Själv älskar jag grammatik (inom det svenska språket då) :P, men jag e från Skåne så det blir inte alltid rätt liksom, det där med "viljat" kan jag känna igen mig i faktiskt xD



Hoppas Shirley kryar på sig snart :)



Ha det bäst!! <3333 Och ha en RIKTIGT trevlig jul <3333

2008-12-20 @ 19:02:25
URL: http://lindainthebox.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hej Sanna!



Jag måste fråga om du någon gång varit i Italien/La serra?? Och uppträtt i Lilla Sportspegeln när dem "fyllde år"...



Jag har gått och funderat i evigheter, och nu ser jag äntligen att du har en blogg så då kanske det finns en chans att jag får svar på det.



Ha det bra sanna, du har min röst i februari!

2008-12-20 @ 21:33:53
URL: http://nogg.se/ynnaf
Postat av: Nettan

Ge mig ett S!

S

Ge mig ett S!

S

ge mig ett S!

S

Vad blir det?

SSS

Sanna Shirley sonja, ni rockar fett,

ni sjunger och dansar på ett härligt sätt.

förgyller julen med glädje och sång,

det blir ett jäkla håll i gång!

I skåne på gränsen till halland har ni showat varje kväll, nu e julaftonsmorgon snart här så du får ni vila ut med en välförtjänt smällkaramell =)



HAHAHA kan man få pris för sämsta rim eller?

kram o god jul

Nettan i Halmstad

2008-12-20 @ 22:19:24
URL: http://nettandeluxe.blogg.se/
Postat av: A-K och Emma

Ess gånger tré

Gör stor succé

När Ni är på scen blir det en massa prat

Tur man inte behöver höra de i kvadrat

Sist i showen ett julmedly Ni ger

Vi i publiken vill dock ha mer

A-K och Emma

Sitter här hemma

Och lyssnar till Er ljuva stämma

Till sveriges bästa schlager tjejer

Vi säger:

God Jul & Gott Nytt År

Vi hoppas se er nästa år



//Emma (Ystad) och Anna - Karin (Edsbyn)

2008-12-21 @ 23:23:33
URL: http://stalismalis.blogg.se/
Postat av: Anna

TACK för en helt underbar dag idag igen! Kul att du blev så glad för julklappen, det gjorde mig väldigt glad! Ni är för härliga ni tre alltså.. Har lagt in bilden på oss som vi tog på bloggen nu. Och du blev bra den här gången, hahaha. Blev du väl förra gången också, tkr jag iaf.



Satt på bussen och försökte få till ett rim om er. Jag har ett på gång. Men det måste nog slipas till lite. Har ju lite press på mig nu när ni fick se ett rim idag, haha!



Puss och kram <3

2008-12-21 @ 23:56:49
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Micke

GOD JUL Sanna!!

hoppas du får en jättemysig jul!!!:))



Kramar Micke

2008-12-22 @ 14:24:49
Postat av: Anna

Här kommer mitt rim till er:



En trio utan dess like

förgyller julen i vårt rike

Sångerna blir vackra som få

något ingen annan kan uppnå

Ingen annan har en chans

när tre stjärnor lyser med sin glans

Tre underbara tjejer är vad de är

som sprider lycka nu när julen är här



Puss och kram /Anna, Örebro

2008-12-22 @ 16:50:44
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Liza

Detta är mitt rim till er (: :



Ni är så snälla och rara

och sjunger så glada

Ni sjunger som bara den

Hoppas jag får se er snart igen

När ni tar era fina toner

så finns det många fasoner

ni bär mest jeans

och ni är dom bästa som fin(n)s (: <33





Kram kram // Liza , 12 år <3333

2008-12-23 @ 20:24:34
Postat av: Jessica

Svartklädda och vackra står de på rad,

förgyller min kväll och gör var människa glad.

S som i tjejer som Sjunger så härligt,

Rimmar det gör jag förmodligen förfärligt.

Men ni sitter där och rimmar för glatta livet,

att titta på uppesittarkvällen var för mig givet.

Ni sjunger fantastiskt och är ute och turnerar,

Triss i tjejer som briljerar!











2008-12-23 @ 21:16:30
Postat av: Tess ~ CityGirl

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR TJEJER!!!

2008-12-23 @ 23:02:14
URL: http://citygirl.nu
Postat av: Carro

Ni var helt fantastiska i Bingon vännen :D iiih. Du var ju så sööt med ditt rim där ;) thihi. Och ja, vackra som vanligt!!



Tänkte mest bara kika in och önska dig en riktigt God jul :D Kommer inte hinna med det senare här, men hoppas du får en Underbar jul hemma hos dina föräldrar :) Skänker massa kärlek och värme!! Ta det lungt nu, vila ordentligt där hemma :)



Vi ses snart igen tösabiten :D hihi.

Du är saknad, tänker på dig!

Kärlek / Carro.

2008-12-24 @ 00:32:33
URL: http://cardil.blogg.se/
Postat av: Emma Karlsson

Hej kära Sanna, Sonja och Shirley. Först vill jag tacka er för en helt fantastisk show i Ladan den 13 december. Ni förtjänar varje gott ord som sägs om er och varje ögonblick på scen. Vilken energi och glädje. Sången är oklanderlig. Fantastiskt!!

Jag fixat ihop ett rim här om er som jag hoppas att ni gillar:



I skenet av tusen juleljus

Sjunger tre ess i varje hem och hus

Hörda av en hänförd publik

Fångad av varje ton för sig unik



I Ladan med steppskor, ljus och dans

Showade ni som om morgondagen inte fanns

På julaftons kväll får ni egen tid

Att med familjen finna julefrid



Första bokstaven må vara densamma

Men bara en tjej har blivit mamma

Två är i längden lika lång

Men alla förenade i en klingande sång



Shirley Sonja och Sanna

Tre gnistrande Ess, här för att stanna





Där har ni mitt bidrag. Jag hoppas att ni gillar det. Jag önskar er en fridfull och bra jul.



Med varma kramar från Emma i Skåne

2008-12-24 @ 01:58:40
Postat av: Liza

God jul !



jag vill bara säga god jul och ha det jätte bra nu under julen (:

Och jag hade världens bästa dröm inatt jag drömde om dig Sonja och Shirley ni är mina största idoler =)



Kram kram ifrån Liza , 12 år <333

2008-12-24 @ 11:27:48
Postat av: Lasse Cronqvist

God Jul Sanna (och alla andra)!

Här kommer en liten hyllnings-limerick till er!



Tre vackra S ifrån Norden,

har fullständigt fått mig att tappa orden,

Ni sjunger ju som änglar,

mina ögon och öron ni fängslar,

Sanna, Sonja & Shirley - ni är bäst på jorden!



Allt gott tillönskas ni alla!



Julkramar

Lasse Cronqvist

2008-12-24 @ 11:53:21
Postat av: Malin

GOD JUL! :)

2008-12-24 @ 12:51:27
Postat av: TheDreamer-64-

Hahaha, ni två är så himla roliga ... det må inte heta viljat men det där ord sägs väldigt mycket speciellt när man bor här nere i Skåne.



Undrar var man kan se vem som vann julrimmet? På Sonja, Sannas eller Shirleys hemsida?



Happy New Year Sanna :)



Gott Nytt År Sanna :)

2008-12-29 @ 19:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0