Julrimstävlingen!

Hej på er!!!

Kan ni tänka er att NU har jag och Sonja valt vårt favorit julrim=)

Ni kanske kommer ihåg att vi bad er dikta ihop ett julrim för oss i December!!

Bättre sent än aldrig...=)
Men det har varit så svårt att välja, egentligen vill vi bara lägga ut allihop... 

Det julrimmet vi har valt är skrivet av Emma Karlsson..
Så här skrev hon..

” I skenet av tusen juleljus


Sjunger tre ess i varje hem och hus


Hörda av en hänförd publik


Fångad av varje ton för sig unik



I Ladan med steppskor, ljus och dans


Showade ni som om morgondagen inte fanns


På julaftons kväll får ni egen tid


Att med familjen finna julefrid



Första bokstaven må vara densamma 


Men bara en tjej har blivit mamma


Två är i längden lika lång 


Men alla förenade i en klingande sång



Shirley Sonja och Sanna


Tre gnistrande Ess, här för att stanna”

 

 

 Tack så mkt Emma för det fin fina rimmet!! 

OCH tack till alla som deltog!!!

 


Kommentarer
Postat av: Jessi

Hej Sanna! Kolla in detta klippet:) http://www.youtube.com/watch?v=tkSQIZvvQFA

2009-04-22 @ 01:07:19
Postat av: danten89

Vilket oerhört vackert Julrim, lagom att läsa det nu i April ju :D



All lycka!



Puss<3

2009-04-22 @ 17:46:10
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Ellen

Väldigt fint rim och passande till alla er tre:) (jag skulle aldrig kunna göra ett rim:P)

2009-04-22 @ 18:51:33
URL: http://xandraochln.blogg.se/
Postat av: Emma K

Va glad jag blir för att ni tyckte om mitt rim och för att ni valde det. Jag hade nästan glömt bort tävlingen så det blev en glad överraskning. Kram från Emma i Lund.

2009-04-23 @ 08:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0