Åre Åre, Älskar Åre!!!

Nu är jag hemma igen från underbara åre!
Jag är ju absolut inte van vid snö. I Skåne, speciellt i lilla Edenryd, har vi inte blivit så bortskämda med snö under min uppväxt där. Åtminstone inte mkt snö och det ligger absolut inte kvar...

Så när jag åker upp till Åre tänker jag bara att jag tar på mej en varm kappa, stövlar som inte har klack och en mysig lite mössa....

aj aj aj aj kan man ju bara säga, vilken flopp! Men det borde jag ju ha tänkt på. Jag kommer ju frysa ihjäl. När vi landade i Östersund på fredag kvällen var det 17 minus grader och jag sa bara till min manager Lotta : ja, vad ska jag säga, grattis!

Jösses vad kallt det var och snöade gjorde det hela tiden.. men jag hade så galet roligt där uppe! Giget gick kanon, trots att man var tvungen att vara försiktig med att ta djupa andetag på scenen för man kunde börja hosta och det går ju inte när man ska sjunga..

jag tror att jag kläckte en liten kommentar till Lotta när jag kom till hotellet och vi båda hostade ikapp för att det var så kallt:  Nej det här går inte, jag tål inte alpluften!!!

ja, jag o Lotta har haft en galet rolig helg. Jag kan inte återberätta allt men vi har bara fnittrat och snackat om allt möjligt. Vi har knappt hunnit att andas. Första kvällen snackade vi till 03.30!

Ni ska få se lite bilder från Åre som kommer här!

Inte så rolig första bild kanske, men här låg vi ia alla fall och tjötade hela natten lång!!!

Här är jag i min HunkyDoyry kappa, marc jacobs vantar(de vantarna hade jag ingen aning om att det var Marc Jacobs... herregud det fick jag veta när Lotta såg märket på flyget..*fniss* där ser ni vilken koll jag har...typ inte..) plus min inte så varma indiska mössa... 

Jag och Lotta var inne i en butik och prövade en mössa som var mkt varmare än den jag hade på mej när jag kom!

Det slutade med att jag köpte mössan för att den var så himla varm o skön! Hade den även på mej när jag sjöng på scen!

Signerade mina skivor och skrev på mössor!!! Det var så kallt att skriva utan mina vantar, men det hade inte gått att skriva

med de..
.
Efter giget så frös vi såååå mkt så vi gick till ett ställe som heter "broken". Lotta är uppvuxen i åre så hon visste allt omdetta ställe! Här dricker vi ett glas Gluwein som många skidåkare dricker när de har varit ute en hel dag på fjället! Det värmde gott!

Vi käkade även det här... vi delade på detta=) helt magiskt gott!

När vi kom hem på kvällen kom Lotta på den genialiska fotoiden. Här ser ni mej inne tittandes ut genom fönstret mot Lotta! galet..

HEJ DÅ ÅRE!!!!!!!!!!


Underbart underbart!!
Vi missade ju självklart inte melodifestivalen igår. Det skrällde ju enormt mkt och det är alltid lika spännande när det gör det tycker jag. Är bara så besviken att inte Shirley gick vidare på något sätt. Jag visste om att hon var krasslig men jag o Lotta satt helt tysta efter att låten tagit slut och tittade på varandra med tårade ögon. Hon levererade känslan totalt ändå! Vi tycker hon var jättebra!

Min andra favorit var Caroline Af Ugglas! Speciellt, men det tilltalade mej mkt!

Nu ska jag packa om min väska för i morgon drar jag till BadGastein, österrike...kommer att ta med mej datorn och hoppas att tiden finns utöver alla konserter för lite bloggande=)

Men hej hej så länge!



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är oxå besviken för att Shirley inte gick vidare!!! Jag röstade på Shirley. Jag saknar dig såååå Sanna!!! 1000 Kramar från Maria 11 år=)

2009-02-08 @ 16:40:02
Postat av: Carro

ÅÅÅÅH va härligt att höra om din tripp i Åre, det låter asmysigt verkligen!! Hoppas ni hade en god middag till mellon igår också. Men shit va kallt ni har haft de, brr.. Men bra att du köpte en ordentlig mössa fröken, du och Lotta var ju assnygga ju ;) thihi. Jättehärliga bilder också, du är för sööt i fönsterbilden!



Och väldigt synd om Shirley.. Hon var så bra, så fin och låten är bra! Skandal att hon kom sist ju... Men allt kan ju hända i mellon...



Du får ha det alldeles toppen i BadGastein, hoppas på lite inlägg och bilder därifrån ;) Kör hårt där borta bruden!!



Kram och kärlek

/ Carro.

2009-02-08 @ 18:18:22
URL: http://cardil.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst blev man chockad över att Shirley inte kom vidare?! Jag och min kompis satt där och var skit nervösa vi med. Vet inte om det märktes att publiken inte var lika med och heja på efter det. Alla var helt i chock, haha. Men det är ju inte hela världen. Shirley kommer igen! <3

2009-02-08 @ 19:03:01
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: sara

vem bryr sig om dina design kläder och vantar? ja vi vet att du tjänar pengar. ja, du är artist men du behöver inte skylta och skryta om hur mycket pengar du har, vi vanliga förlädrar och andra männsikor har inte råd att köpa sånt till oss själva eller våra barn. för övrigt sjunger du bra!

2009-02-08 @ 23:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0