Hemma igen.. rep för insp. av Håkan hellström..

Då var man hemma igen!

Vilken härlig kväll det blev i Mora igår.
Konserten gick jättebra. Var så glad att folk hade kommit till vår konsert i stället för att titta på mello=)

Det var första gången vi jobbade som trio och det var verkligen inte tokigt.. Man kan ju verkligen göra precis det man vill göra och det finns så mkt man kan utveckla och göra på sitt eget vis.

Vi började soundchecka o repa vid 15.00 Det gick smidigt.. svårt att få ett bra ljud när det e en sån stor kyrka och det är mkt akustik som smetar.. men vi hade en bra ljudtekniker som fick allt på plats. Brandur började repa. Här nedan ser ni honom och Jocke när de repar en låt de två ska göra tillsammans.


Under konserten så delade de ut pris till de som vunnit i tjejvasan under dagen. När min konsert var slut kom de fram till scenen och pratade i micken. Då sa de att de ville locka fler unga att åka tjejvasan och jag var perfekt för detta eftersom jag aldrig ens stått på ett par skidor! Jag blev livrädd när de sa detta. De ville att jag skulle ställa upp redan nästa år. När allt var slut fick jag veta att arrangören för giget skulle skicka sånt vasa kort till mej så det bara var att skicka in! JÖSSES.. vilken press jag fick nu... Det där e jag nog inte alls redo för, men det hade ju varit kul om man hade gjort det någon gång=)

Det går knappt aldrig att gå upp till rummet direkt efter en konsert för man är så uppe i varv. Vi ville sätta oss ner och prata o käka något så hotellets restaurang o bar blev det till slut.. Vi hade såååå trevligt. Som jag skrev tidigare så har vi inte träffats på evigheter så det blev mkt snack o skratt!
Här är hela gänget..Brandur, Jocke, Nicklas och Martin.. Jag fick ju ta kort=)

Lite mörk bild, förlåt...

Under kvällen kom det många sköna sägningar... =)
Det är så roligt när man är ensam tjej och ska diskutera med killar... haha..
De hade en liten diskussion om den lilla blomman som var på bordet. "Undrar om det är en äkta eller inte.." "ja, det går ju knappt att märka någon skillnad nu för tiden.." "Men, det finns säkert oäkta blommor som doftar nu..." hahahaha.. oj vad jag skrattade!

Den diskussionen togs tom upp på frukosten kl 07.30 i morse=) 

På vägen hem på tåget var vi väldigt trötta, så jag sov nästan hela tiden! 

Jag håller just nu på att öva inför nästa grej jag ska göra redan i kväll. Jag har fått i uppgift av P3 att tolka en Håkan Hellström låt som vi även spelar in som en liten musikvideo... ska bli kul! 

Hör av mej i kväll om hur det gick=)
Kram kram 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Sanna!

Vill först och främst säga att du är en jättebra artist och sångerska och en av mina förebilder inom sången!

Hittade din låt "Vägen Hem" på www.fjl.se och där fanns den som bakgrund så tänkte köpa den men tänkte höra med dig om vart jag kan hitta texten? Kan ju lyssna av för du sjunger ju klockren text men känns också osäkert ifall det är något man missar eller missuppfattar.



Keep up the good work!

Mvh Maria Svensson, Skara

2009-02-23 @ 12:35:15
URL: http://www.metrobloggen.se/mariasvensson
Postat av: EMILYAASKOGLUND

hej sanna!

jag ville ju se dig ihelgen men hann tyvärr inte så nu undrar jag vart man kan få chans att se dig?

för det funkar inte att kolla på din sida vart du ska vara:/





och jag tycker helt klart att du ska åka tjejvasan, jag gjorde det de här året:)

2009-02-23 @ 12:41:53
URL: http://emilyaskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0