En mardrömsdag blev världens bästa!

Vilken mardrömsdag jag hade igår!

Jag skrev ju om gummistövlarna härom dagen, att jag inte hade några, trodde det skulle bli det enda problemet för mej.... men icke!

Satte mej på tåget till Göteborg och mot Taube spelen klockan 08.00 på morgonen.
Allting går bra tills vi stannar till en bit utanför Laxå pga av ett "...infrastruktursproblem utanför SJ:s kontroll=)" haha.. så rolig line.. 
Tänkte att vi säkert blir sittandes här i ungefär 20 minuter. Inga problem, behöver inte stressa.
Näh då... Vi blir sittandes i 1h och 30 minuter innan vi kan åka vidare!

Fattar ni vilken panik jag hade då! 

Jag ringer till de som har hand om Taubespelen och berättar om förseningen varpå de får lika stor panik som mej.
Jag får då informationen att mitt rep kommer jag att missa med symfoniorkestern, vilket inte känns så bra så klart eftersom man inte har gjort de här låtarna på väldigt länge... man kan ju ha olika former osv... 

Men det ordnar sej bara jag får prata med dirigenten om hur låtarna är uppbyggda så ska det nog bli bra!!! 

De hämtar upp mej på centralstationen och vi åker ganska fort ut till Orust där en båt väntade på mej för att ta oss ut till Ängön. 
Jag kommer till ön prick 15.00! 15.30 står jag på scen utan att ha soundcheckat eller repat!!! 

Men allt gick jättebra! Fantastiska musiker och människor som jobbade med det hela så man kände sej så trygg så fort man kom upp på scenen.
För att inte tala om publiken som var där. Så fina och glada! 
Så min mardrömsdag blev världens bästa=)

Sitter på tåget på väg hem nu till Stockholm. Internet är inte det bästa här så jag lägger upp några bilder när jag kommer hem!

Kraaaaaaaam

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vilken fin färg på bloggen:)

Vi ses på Måndag(20/7)hoppas jag då du, Shirley o Sonja ska vara med Lotta på Allsång. Det ska bli så roligt och se vad ni har hittat på för något kul:)

Ha det så bra, så ses vi. Puss & kram

2009-07-13 @ 15:47:06
URL: http://ellbri91.musicblogg.se
Postat av: Hanna Boquist

hej Sanna :)

Jag var med och sjöng på taubespelen i söndags.

Jag vill bara säga att det var jätte kul att få sjunga och stå på samma scen som du. Jag lärde mig väldigt mycket av dig och alla andra. Du sjunger fantastiskt! :) Hoppas vi ses snart igen.

puss & kram, hanna

2009-07-14 @ 12:24:41
Postat av: Anna

Jag satt också på det tåget :O Påväg ner till Borås för att se Shirley. Det var första gången jag skulle byta tåg helt själv och självklart uppstod detta. Antagligen satt vi lika nervösa båda två då, haha. Men min dag gick också från mardröm till en av världens bästa dagar <3

2009-07-14 @ 17:17:41
URL: http://annapee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0