Dop och världens bästa konsert!

Vad sa jag i Fredags! Helgen skulle bara rinna iväg... och det har den verkligen gjort.
Har precis kommit hem från en av de bästa konserterna jag varit på i hela mitt liv, men det återkommer jag till.
Var ju på avskedsfest för Martin och Gisela i Lördags. Var på en restaurang på Söder med fantastisk mat och mysig stil.
Familjen ska åka iväg i hella 4 månader och vi alla kommer sakna de oerhört!
Idag hade de även dop för sin son Casper i Katarina kyrka i stan där jag och Jocke fick äran att spela.
Vi gjorde en verison av Imse vimse spindel (såå mysigt) och en version av Zakk Wyldes "I thank you my child". Den sistnämnde är en underbar liten ballad som Zakk skrev till sin lilla dotter.
Det blev uppskattat och vi avnjöt senare en härlig kantarellsoppa och tårta till kaffet tillsammans med alla medverkande!
Har, som sagt, precis kommit hem från en av världens bästa konserter jag varit på.
Det var Kirk Franklin som showade i Globen med vänner!
Det var Soul och Gospel i 180!
Den fantastiske sångaren Samuel Ljungberg var även på plats och briljerade totalt! Jag säger bara det: Vad folk kan prestera och leverera. Han var magisk från första sekund till sista. Vi i publiken älskade honom och ville aldrig att han skulle sluta. Den killen kan verkligen fånga en!
Sen kommer Kirk in på scenen med sitt gigantiska band plus en kör på 4 tjejer och 2 killar där ALLA kan göra en egen solokarriär!!!
Temperaturen i Globen höjs ännu mer och det är otrolig glädje i allt!
Vad de sjunger, Som de lirar... Vi får minst(!) 4 timmar av ren MUSIK! Jag säger minst, eftersom jag var tvungen att gå efter första(!) extra numret.. SÅ jag vet inte hur länge de höll på.
Om ni får chans att gå och se det här någon gång, gör det!
Nu måste jag gå och lägga mig. Lång dag i morgon!
Kraaaaaam
Ps Det har ju varit Fars dag i dag.. Ringde min pappa idag och sa att han är världens bästa=) Han är verkligen det!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Carlsson Bojerfors

Hej Sanna!

Tack igen för din underbara sång i kyrkan! Vilket härligt ackompanjemang av Jocke! Det var helt magiskt. Janne filmade låten, men fick inte med hela och bilden blev så där (det var ju mobilen han filma med, det är kul ändå att ha den. Jättekul att träffa dig! Vi kommer också sakna Gisela, Martin och pojkarna när de är borta. Kul att konserten var så lyckad! Ha det gott och kram!

Anna-Karin

2009-11-09 @ 16:36:09
Postat av: Lasse Cronqvist

Hej Sanna!

Förstår vad Du menar med Din konsertupplevelse i Globen efter att ha sett klipp därifrån! Gå in på: http://www.dagen.se/blogg/emanuel

Lycka till med repandet inför julturnén - vi ses i Malmö Konserthus, det lär bli en konsertupplevelse det också! Ha det underbart till dess!

Höstkramar

Lasse Cronqvist

2009-11-10 @ 08:27:41
Postat av: Madde

Hej Sanna!



Jag vill bara säga en sak!

Vad söt du är!<3

2009-11-21 @ 10:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0