Ingen förkylning, tack!

God kväll!!!

Vilken underbar dag, tycker inte ni det?
Den började sådär mulet, grått och trist när jag tog mina steg mot Gullmarsplan.
Tänkte för mig själv att det återigen blir en riktig Novemberdag vädersmässigt sett...
Kommer in till Ruthan som syr mina kläder för ett nästsista klädprov och allt går jättebra. Hon har sytt det PERFEKT! Jag är otroligt nöjd.
Fick sen ringa efter en taxi snabbt som bara den för att hinna till repet med Sonja och Shirley klockan 12. När jag väl är i taxin märker jag hur hela vädret har förändrats. Det är sol, lite kallare, men det gjorde ingenting för ljuset fanns där. Åh, vad jag har längtat efter det...Kom även då att tänka på att jag skulle drömma mig bort till min Thailands semester efter jul då jag verkligen kommer få sol och värme=) härligt!

Jag Sonja och Shirley har alltså repat idag igen från 12 till nu i princip. Det är väldigt mycket stämmor som ska sättas och vi måste verklligen lära oss detta och kunna det när vi börjar repa med bandet nästa vecka. Men vi var otroligt fokuserade på vad vi skulle göra så det gick väldigt smärtfritt och bra! Tycker synd om Robin ibland, vår kapellmästare, som får höra på vårat tjatter hela tiden.. det finns liksom inget stopp på oss när vi kommer igång. Men idag höll vi oss ändå någorlunda på mattan! haha!

Kan säga det att jag har haft 3 humör idag under repet. Det är så mycket att lära in så man blir lite trött, men I love it!
Här kommer de...

Ett tag var jag så trött på dessa stämmor..haha!


När jag hade fått en viss stämma på en låt och lärt mej det, tog jag en liten paus medan de andra tjejerna fick sina=)


Men jag var inte trött många minuter. Vi har så grymt roligt när vi träffas!
Vi fick till alla stämmor såååå bra, så jag var överlycklig när vi skulle hem att det verkligen satt=)


Nu ska jag fortsätta att repa in lite texter.. det går verkligen i 180 för mig just nu.
I morgon skulle jag bara haft klädprov. Hade en tanke på att jag skulle ut och handla mina julklappar innan det, men dagen uppgraderades till något ännu ROLIGARE!!! Bobby ringde nämligen och ville att jag skulle komma till studion för att lägga lite sång!!!! WHIE, blev överlycklig..Plus att jag fick sovmorgon!!! Ännu bättre, eftersom jag känner att en förkylning börjar närma sig. Måste verkligen sova ut och vila ordentligt de stunderna jag kan.
Åh vad det ska bli kul med julturne, jag känner verkligen det i varje ben i kroppen..haha. Det är ett galet gott gäng som åker och alla älskar det de gör. Kommer bli såå många fina minnen man bär med sig!

Stor kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Carro

ÅH jag blir bara så himla glad när jag läser din blogg.. och när du skriver om att ni repar inför julkonserten.. Åh, du anar inte hur mycket jag längtar!!! :D Och jag hoppas kunna gå på de jag bokat också...



Och va sööt du är på bilderna! :)



Sköt om dig fina!!

Puss&Kram

Carro.

2009-11-12 @ 19:43:03
URL: http://cardil.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åhh, va söta bilder på dig Sanna[v]

Nu blev jag jättenyfiken till eran konsert!:D Ni är alltid lika roliga, ska bli så kul och höra erat resultat

Puss & Kram<3

2009-11-12 @ 20:00:36
URL: http://sannashirleysonja.blogg.se/
Postat av: Jennifer J

Hej Sanna!



Haha, vilka roliga bilder på dig. Skönt att repen går bra :) Längtar så till den 14 december när jag sitter där i konserthuset. Kommer bli så bra! Nu måste jag strax också plugga lite stämmor+text, vi har konsert redan på måndag så jag lär få ligga i lite, men det ska nog gå bra;)

Ta hand om dig Sanna, lycka till med fortsatta rep. Hälsa tjejerna!

Kramar

2009-11-12 @ 21:28:28
Postat av: Sofia på Gotland

Hej Sanna,

Åh vad jag är ledsen för att jag inte kan få se dig och tjejerna på julkonserten. Även tråkigt att inte kunna få ge Natalie det som en present. Vår tanke var att kunna komma iväg till Kalmar och se er där. Men tyvärr passade det inte med båten till och från ön. Typiskt. Det hade varit kul för Natalie och se er alla tre för dig pratar hon om nästan dagligen (igår skulle hon köpa ett mobilsmycke till dig när vi var på stan, det här skulle Sanna ha älskat mamam eller hur??? ) sen Sonja har hon en speciell tanke om också. Det var när Sonja var med i melodifestivalen sist. Då sa Natalies pappa direkt när han hörde låten att det här är min låt. Sen när vi pratade om låtarna efter festivalen så sa alltid Natalie hon som är pappas tjej i vita klänningen:-) Ler alltid när jag tänker på det.

Hoppas du nu slipper förkylningen och att repetitionerna går bra och att julturnén går ännu bättre.

Stor kram till dig från Sofia och Natalie (som somnat med din härliga skiva i bandspelaren)

2009-11-12 @ 22:18:02
Postat av: Mikael

Oerhört söt är du på bilderna :)



Hoppas repen går bra, hälsa de andra tjejerna så hemskt mycket!!

Se till att sova ordentligt nu, så du vilar rösten :) Sova ska jag med, imorgon fortsätter stressen med ett TV-program vi ska spela in! Hade velat ha er 3 tjejer som gäster (jultema på programmet), men erat schema var redan fullt så vi fick planera om :P



Godnatt!

Kraaaaam fina du, saknar dig!

2009-11-12 @ 22:59:52
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul att ni är igång och repar. Haha, härliga bilder du tagit ;) Du är för söt! Jag tror inte att Robin lider speciellt mkt av erat tjatter, haha. Det brukar kunna vara rätt kul och lyssna på. Ni är ju för underbara! Du anar inte hur mkt jag längtar tills den 3 dec! Det är helt otroligt. Var så länge sen vi sågs nu!



PUSS <3

2009-11-13 @ 11:36:20
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Hej Sanna, Nice photos. Too bad that I do not have the chance to see you life on stage. We're touring Europe but never Scandinavia :(



I wish you all the best



# Jasmin

2009-11-13 @ 15:45:28
URL: http://zimtschneckengesellschaft.com
Postat av: ulrica

Kanonfina bilder på dig!

Jag var och plåtade dig, Shirley och Sonja på er förra jul-CD-signering för ett eventbolag och det vore ju så läckert att hamna långt fram på en spelning och få nya bilder :). Jag ska nog allt se om det finns biljetter kvar till någon av era julspelningar!



Sen måste jag passa på att erkänna att det känns lite kul att se bilder på dig och Jocke här i bloggen.. jag är uppväxt i samma samhälle som honom och gått i hans paralellklass i grundskolan.. jag är sååå glad för hans skull, att han kommit så långt!! Hälsa honom så gott ifrån mig :)

2009-11-13 @ 22:14:46
URL: http://ulrica.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0