Min åsikt om...

Hej hopp!

Brukar sällan kommentera vad som sägs i olika tidningar, då jag vet att det här yrket både har positiva och negativa sidor. Jag vet att alla tycker olika och åsikter måste få sägas.
Det här inlägget är inte på något vis ett "..Sanna rasar" men vill bara få säga hur det ligger till från min sida.
Jag refererar till en artikel från gårdagen i en viss dagstidning där journalisten verkar ha fått det mesta om bakfoten.
Jag förstår att det skulle kännas lite kul om man kan få komma med något "tråkigt" när det bara är 1 vecka kvar till konsert.
Men, om man läser artikeln och ser att de lagt huvudrubriken på det sättet de gjorde så småskrattar man lite. Att skriva på det finurliga, lite lätt komiska sätt, att "...Utav de 500 biljetterna så är det 100 biljetter som inte är sålda. PLUS att de sedan kallar det folktomt och hänvisar till Empty room.. (Så roligt att de tycker de har hittat en härlig twist på den handlingen) är helt otroligt. Oförstående på ett vis.
Lite enkel matematik... Har man sålt 400 biljetter utav 500. Är det då folktomt? hm...

Det här handlar om en konsert jag ska göra på Söndag nästa vecka. Har sett fram mot den väldigt länge vilket ni även har sett i bloggen att jag skrivit.
Konserten kommer äga rum i kyrkan, men det är ingenting som kyrkan har arrangerat, utan det kommer från en annan arrangör som väljer att använda sig utav kyrkan då det är ett underbart konsertrum. Precis som när man gör konserter i konserthus, idrottshallar, aula mm...
Det här har vi jobbat med ett bra tag och vi har byggt ett program med många ingredienser där vi bjuder på en avskalad 1 timme och 30 minuter med få instrument där kyrkan som konsertrum var ett självklart val då soundet i det rummet är perfekt för detta program och man vill att lyssnaren ska kunna få ut 100% av konserten.
Att man sedan önskar att göra dubbla konserter är väl allas drömmar?? Men det är ingen självklarhet. Det är många faktorer som ska spela in för att kunna göra det.

Sen måste jag även lägga till att den publiken jag har fått lära känna är en återkommande publik som drar till sig nya människor, vilket är en stor lycka för mig. NI betyder oerhört mycket för mig. Utan Er hade jag antagligen inte varit där jag är idag, ELLER få göra en sån här konsert som jag drömt om ett bra tag.

Jag är oerhört taggad inför de här konserterna jag ska göra nästa vecka och är såååå glad över att så många kommer och lyssnar!
Hoppas ni får en bra dag!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Pressen är som de är. Vid det här laget har man lärt sig hur de funkar, tycker dock inte att det är acceptabelt av dem att skriva så som de gör många gånger.



Jag önskar så att jag kunde kommer och lyssna på dig, men det går inte. Jag får önska dig ett stort lycka till istället. Rock on goa du :) Du är stark S!

2009-10-09 @ 13:15:25
Postat av: Anna

Alltså det är så typiskt att tidningarna alltid ska hitta på en negativ sida på ALLT. Då menar jag inte bara om er artister, även om det märks så otroligt tydligt när det gäller er, utan överhuvudtaget. Jag är så otroligt trött på deras utlåtanden så det är nått helt otroligt. Det är så lätt att säga att du inte ska bry dig om vad de skriver, men det klart att du gör det. Du är ju en människa med känslor du också, även om de som skriver allt sånt här inte verkar tro det!



Du är helt fantastisk på det du gör Sanna, glöm aldrig det! <3

2009-10-09 @ 13:35:03
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Oroa dig inte om enskilda åsikter, Sanna!

Som ni kanske har märkt, som Sanna har

skrivit till denna underbara blogg för exakt

ett år i dag, och jag vill tackar till Sanna

att han vill dela hennes liv med oss.

Tack, Sanna!



Jag tror att du inte bör

passera tidskrifter åsikter.



Jag skickar till Sanna, och andra läsare av detta meddelande, en varmat hälsningar från våra grannländ, Finland!

2009-10-09 @ 19:58:43
Postat av: Micke

alla ska vinkla för att sälja..

tragiskt.. man börjar känna sig gammal o gnällig men förr berättade ju tidningarna NYHETER nu är det mest att vinkla för att sälja lösnummer...



hoppas allt går bra!!

kram!

2009-10-09 @ 21:02:07
Postat av: Mats Sellbom

Ja det finns många elaka människor med vass penna därute.Men det kan ju vara så att alla som vill komma och lyssna inte kan det p.g.a läget på arbetsmarknaden just nu.En del har det faktiskt svårt ekonomiskt just nu (en tanke) men i ett annat läge har de säkert strömmat till konserten.Man bör vara ödmjuk och inte ha så vass penna jämt.Det blir säkert uppskattat av de som kommer och lyssnar ändå.Ha det gott!

2009-10-10 @ 06:58:38
Postat av: Rune Johannson

Hej



Jag läste i tidningen att det blir en extra julkonsert här i Umeå då den tidigare slutsåld.

Så även här i Norrland är önskan stor att få se Sanna och CO. Min åsikt är dock att artisterna måste uppträda i alla landsdelar för att bibehålla sin populäritet i dessa.

2009-10-10 @ 11:14:00
Postat av: Maria

Sitter just nu på mitt rum och lyssnar på skivan Stronger!=) Lyssna inte på vad skrivs i tidningar som inte är sant. Det är mycket dålig stil av tidningarna tycker jag! Du är helt otrolig artist och jag vet att jag har sagt många ggr nu men det finns inga ord hur fantastisk du är!!!!<333

Ta hand om dig och lycka till med allt Sanna!

Kram Maria från Luleå

2009-10-10 @ 12:49:14
Postat av: Jess

Något bättre än när du sjunger i en kyrka, helst utan några som helst instrument, bara direkt från ditt hjärta, har jag aldrig hört. En mer fantastisk stämma får man leta efter och du har alltid överraskat med din ständiga närvaro och utveckling. Jag har varit med enda från början. Jag är av de återkommande i din publik. Du har gjort mig så glad så många gånger. Tack för att du finns. Kram

2009-10-11 @ 00:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0