Mitt lunch tips!

Jag är urkass på att göra lunch! Ursäkten blir oftast att .."Det tar alldeles för lång tid, så jag gör en macka eller liknande" Är så trött på det. Lunchen är otroligt viktig, åtminstone för mig.
Speciellt nu när man har kommit in i en period där motion, såsom löpning eller promenader utgör en del av min vardag.
Så här kommer mitt lunchtips till er som jag nu brukar göra efter en tur i skogen=)
Vad har ni för lunchtips till mig=)?

Koka upp lite ris (Häller alltid i mängden jag tror jag kommer äta)
Stek ett ägg och söndra det..(haha, är inte bra på de olika termerna...) Salta och peppra
Tärna en bit kassler och lägg den i stekpannan en stund. Salta, peppra och använd världens godaste krydda CHILI EXPLOSION! MUMS!
Lägg över ägget och riset tillsammans med kasslern i pannan och låt de bekanta sig med varandra=)

Allting är klart och det är bara att hugga i, men glöm för Guds skull inte kryddan. Har ni inte den så måste ni gå och köpa den.


I love it!
Servera gärna med en grönsallad till.
Kram

Kommentarer
Postat av: Gunvor Rosensköld

Tack för tipset,ska leta reda på den kryddburken =)

2009-10-29 @ 08:46:25
URL: http://gunvorr.blogspot.com
Postat av: Maya

Den där kryddan vill jag med ha...Älskar Chili!

2009-10-29 @ 13:30:57
URL: http://mayashideout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0