Svar på frågor!

God morgon!

Hade lite internetproblem igår. Gick inte överhuvudtaget. Så typiskt när man bestämt sig för att göra massa saker.
Nu fungerar det dock som vanligt, då blir man på gott humör igen.
Igår var jag i studion en massa timmar!! Jobbade med Bobby och hade så roligt. Man glömmer lätt tiden när man är där.
Testade på en låt som jag tror kan bli jättebra på albumet. På tal om albumet så har det kommit en del frågor om när det ska komma ut plus en hel del andra frågor som jag tänkte ni skulle få svar på idag!
Här kommer de!

Vilka sånger brukar du sjunga på bröllop? Jag behöver bra ideer till min brors bröllop.

Svar: Har sjungit en hel del sånger.. Här kommer lite förslag! Hälsa din bror och gratulera! Älska mej för den jag är(Ainbusk), Viktiga små ord(Nanne), still the one(Shania Twain), av längtan till dig(Cajsa), Because you loved me (celine)
Everything I do, I do it for you(Bryan Adams), För kärlekens skull (Ted Gärdestad) Get here(Oleta Adams) Kärleken förde oss samman(Ulf Lundell) When you say nothing at all(Ronan Keeting) Ännu doftar kärlek (Marie Fredriksson)

Jag skulle vilja veta om det finns något speciellt ställe eller någon speciell stad du helst uppträder på/i (förutom din hemort)? Varför just där?

Svar: Det är så svårt att välja ut något favoritställe. Det bästa är när man får komma tillbaks till en plats och sjunga där. Det känns som en stor ära. Ett ställe som man har åkt till i ett antal år nu är hotellet Salzburger Hof i Österrike. Det är en speciell känsla, mysigt, och man kan stanna där lite extra!

När kommer albumet, Sanna?

Svar: Jag längtar verkligen tills mitt album kommer ut! Är så glad att så många av er längtar med=) Jag håller på att jobba med skivan, men är så otroligt glad över att mitt skivbolag, precis som till förra plattan Stronger, ger mig den tiden jag vill ha. Det är många saker som händer just nu och allt måste få 100% uppmärksamhet=) Allting känns kanon med skivan och jag känner mig otroligt ivrig att få spela in.
Så fort vi börjar bli klara kommer ni få veta det allra först=)



Vad är din favvo färg?

Svar: Har kommit fram till att det varierar vid olika perioder i livet. Just nu är lila min absoluta favorit.

Svar: Favvo mat?

Har alltid sagt pasta med köttfärssås=) men nu får jag väl hitta något annat=) Något som jag har blivit otroligt hooked på nu är en rätt som kallas Kreolsk gryta. Det är massa godsaker i den grytan. Fläskfile, olika korvar, oliver, såsen är amazing…

Favvo djur?

Svar: Jag har haft katt i mitt liv. För några år sedan så gick tyvärr min katt Siri bort. En Norsk skogskatt som var ganska speciell. Hon ville bara krypa upp i knät på hennes villkor, en riktig liten diva=) haha, men hon var otroligt fin!

Vilket land vill du åka till?

Svar: Jag har funnit mitt paradis och det är Thailand, men det finns många länder man skulle vilja åka till. Jag har tex aldrig varit i Frankrike. Dit vill jag verkligen.

Av alla dina låtar, vilken e din favvo?

Svar: Svårt att välja, men den som är lite extra speciell är självklart Empty room. Många trodde att jag skulle tröttna på att sjunga den ganska fort, men det har verkligen inte hänt. Det är mer som att den får en ny innebörd varje gång jag sjunger den.

Favvo bok?

Svar: Jag läser ganska sällan böcker, men det senaste jag har läst ut var Stieg Larsson böckerna som jag fullkomligt älskar!

Blir det Empty room på julkonserten?

Svar: Det blir nog svårt att inte göra den=) Klart den ska vara med!

Kommer er julkonsert sändas på tv igen?

Svar: Tror inte det. I första hand så är det en turne vi gör. Men man vet ju aldrig.

Vilken musik är din favvo?

Svar: Lyssnar  just nu mkt på Joni Mitchell, Ella Fitzgerald och en massa jullåtar för repetition=)

Kommer du komma till Kalmar något?

Svar:Jag kommer till Kalmar den 10 December i samband med Julkonserten! Gå in på min hemsida www.sannanielsen.se för vidare information

Kommer ni signera efter julkonsrten?

Svar: Det är verkligen vår ambition. Det är alltid så härligt att gå ut och träffa Er i publiken och prata lite.


Kommentarer
Postat av: Chris

Du har väldigt fin figur må jag säga. Fina kurvor och långa kvinnor är fint. :)



Hare bra!

2009-10-22 @ 13:56:00
Postat av: Andreas

Läste att du trivs i Dalarna!

Bara höra av dig sen när du vill slå dig till ro.

Jag finns här och väntar på dig, haha.

Om du vill kan du gå in och lyssna på mitt webbjoker bidrag.

Ska jag vara helt ärlig, så hade jag helst velat att du sjöng i våran låt.

Den skulle passat dig.

Hoppas du gillar låten!

2009-10-22 @ 14:01:31
URL: http://www.metrobloggen.se/andreaslanger
Postat av: Anna

Vad kul att ni antagligen ska signera efter julkonserterna. Det är verkligen alltid lika kul och träffa er! Ni vet nog att det betyder mkt för oss, men ni har nog ingen aning om hur mkt! Ni är bäst! <3

2009-10-22 @ 16:55:29
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Sanna!

Min katt gick bort för några veckor sen och jag saknar honom väldigt mycket. Och jag känner igen texten i dina låtar, framför allt This is my thanks. Så jag kan ligga och gråta mej till sömns varje kväll, både för att dina låtar är så fina och för att jag saknar honom så mycket.

Ville bara tacka för det!



Kram<3

2009-10-26 @ 23:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0