Thailand!

När det blir lite lugnare så kommer jag att åka till Thailand, en härlig semester till det underbara paradiset!
Har varit där ett par gånger.
Det finns så otroligt många fina platser och jag kan inte riktigt bestämma mej=)
Om ni har varit där vore jag sååå tacksam och glad om ni vill tipsa mig om era favoritställen, eller om ni har hört om någon trevlig plats?
Vill åka till något lugnt område där man verkligen kan koppla av...
Hoppas ni har en fin kväll. Jag tittade ju på "Svenska Hollywoodfruar igår.. och det var ju minst sagt underhållande på något vis. SÅ olika personligheter, men jag kan säga att jag fick mig ett gott skratt!
Det här är en bild från förra årets paradisstrand i Thailand..... längtar...
Kram till er!

Kommentarer
Postat av: Luigi Donatello Asero

Hej Sanna,

Jag har aldrig varit i Thailand, därför kan jag inte tipsa dig något favorit ställe. Däremot tycker och hoppas jag att utlandsresor kan stödja ett multikulturellt samhälle, fred och globalisering.

Hade du frågat om Kina då hade jag antagligen kunnat berätta mer, även om jag inte har varit där än, eftersom Zilin kommer därifrån.

Ha det bra

Luigi Donatello Asero

2009-10-07 @ 04:17:11
Postat av: Mika

Hua hin är helt underbart!

2009-10-07 @ 18:57:51
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Mats Sellbom

Har idag köpt biljetter till julkonserten i Tonhallen i Sundsvall.Det var fullbokat på ordinarie konserten så det fick bli extrakonserten jag säger bara välkommen till Sundsvall.Visst kan man säga vädermässigt.Ha det gott och lycka till med kyrkokonserterna.

2009-10-07 @ 21:25:31
Postat av: alexandra

Vad härligt att åka till Thailand, har aldrig varit där eller på nåt annat ställe heller dit man måste flyga eftersom jag är rädd för det.



Men skulle gärna vilja åka dit.



Kram

2009-10-07 @ 23:38:13
URL: http://alexix.musicblogg.se
Postat av: Anna

Jag har varit i Thailand två ggr. Jag har ett väldigt bra tips på ett ställe du bara MÅSTE besöka. Jag vet inte om det är något ställe man vill vara hela tiden, men iaf besöka för några nätter, som vi gjorde. Ön Koh Tao, helt fantastisk! Vi bodde på hotellet Sensi Paradise och de erbjuder en snorkelutflykt som är något helt speciellt. Du hyr en longtail båt med chaufför så åker ni runt hela ön och får med sig en liten matsäck :) Hur mysigt som helst och helt otroligt vackert med alla olika fiskar och korallrev. Den strand som du inte får missa är Mango beach. Det är allt man vill ha, vit sand, klarblått vatten ja allt!



Så ett tips på vart man kan bo lite längre är Huay yang. Ett jättelitet samhälle, helt lugnt och massa trevliga människor. Det är dock väldigt mycket svenskar där under högsäsongen, men det kanske inte gör så mycket? Vi har hyrt ett hus där båda ggrna som ligger direkt på stranden. Vi hittade det på blocket faktiskt. Vill du veta mer om det så kan du höra av dig till mig på min mail :) Om du vill se lite bilder och sånt så finns det ganska mycket bilder i min blogg om du bläddrar runt lite. Var där i juni i somras så någonstans där lär ju bilderna finnas :) Kan säkert länka också.



Hoppas du fått någon nytta av denna långa kommentar :)



PUSS <3

2009-10-08 @ 17:44:44
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har varit i Thailand två ggr. Jag har ett väldigt bra tips på ett ställe du bara MÅSTE besöka. Jag vet inte om det är något ställe man vill vara hela tiden, men iaf besöka för några nätter, som vi gjorde. Ön Koh Tao, helt fantastisk! Vi bodde på hotellet Sensi Paradise och de erbjuder en snorkelutflykt som är något helt speciellt. Du hyr en longtail båt med chaufför så åker ni runt hela ön och får med sig en liten matsäck :) Hur mysigt som helst och helt otroligt vackert med alla olika fiskar och korallrev. Den strand som du inte får missa är Mango beach. Det är allt man vill ha, vit sand, klarblått vatten ja allt!



Så ett tips på vart man kan bo lite längre är Huay yang. Ett jättelitet samhälle, helt lugnt och massa trevliga människor. Det är dock väldigt mycket svenskar där under högsäsongen, men det kanske inte gör så mycket? Vi har hyrt ett hus där båda ggrna som ligger direkt på stranden. Vi hittade det på blocket faktiskt. Vill du veta mer om det så kan du höra av dig till mig på min mail :) Om du vill se lite bilder och sånt så finns det ganska mycket bilder i min blogg om du bläddrar runt lite. Var där i juni i somras så någonstans där lär ju bilderna finnas :) Kan säkert länka också.



Hoppas du fått någon nytta av denna långa kommentar :)



PUSS <3

2009-10-08 @ 17:45:25
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Anna

Här är bilder från Koh Tao:

http://annapee.blogg.se/2009/july/pictures-from-paradise.html#comment



Så lite bilder från huset och området i Huay yang:

http://annapee.blogg.se/2009/july/utkast-jag-tankte.html#comment

2009-10-08 @ 17:52:08
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Ellen

Vad skönt med semester, och desutom få komma till ett varmt ställe!:D

Puss&kram<3

2009-10-08 @ 22:05:06
URL: http://ellbri91.musicblogg.se
Postat av: Pia

hejsan sanna!

Vi åker till Thailand 1 gång / år, så antalet gånger är upp i 8 nu. Vi åker för nioende gången efter jul, då bär det av mot Koh Lipe, ligger längst ner i söder, nära Malaysiska gränsen, Inga bilar på denna ön, en liten ö bara, men vi hoppas få mycket avkoppling där, (har fått tips från en kompis, som sa att detta var det mest fantastiska hon har varit med om).

http://www.kohlipethailand.com/index.php



Kramar Pia // Bromölla

2009-10-21 @ 06:30:28
URL: http://piakron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0