Krabba!

Fick äta krabba för första gången i mitt liv igår.
Tyckte det var jättegott!
Har hört så många som absolut inte gillar krabba så jag tänkte att jag nog inte heller skulle göra det.
Men fel hade jag=) Mums!
Tycker ni om krabba?
Gjorde även kantarellpajen till som vi hade för någon vecka sedan och den blev såå bra!!
Har ju inte lagt ut receptet än, men här kommer det=)
Till pajdegen:
3 dl Vetemjöl
125 g Smör
2 msk Vatten
Knåda ihop mjöl, smör och vatten till en smidig deg. Låt den ligga i kylen ca 30 minuter.
Kavla ut degen ganska tunn och lägg den i pajformen. Tryck till kanterna så den fastnar.
Förgrädda pajskalet 10-15 minuter i 200 C
Fyllning:
1 Gul lök
1 Liter färska Kantareller
Salt
Malen Svartpeppar
3 dl riven Västerbottenost
2 Ägg
2 dl Mjölk
Under tiden degen ligger i kylen förbered fyllningen.
Skala och hacka löken och fräs den sedan i lite smör tills den blir glansig.
Fräs kantarellerna tills vätskan kokat in.
Fräs därefter kantarellerna i smör tills de blir gyllenbruna. Salta och peppra.
Blanda sedan ihop kantareller och lök.
Strö lite ost i botten av pajskalet.
Lägg över kantarellerna och löken.
Strö sedan över resten av osten.
Vispa samman ägg och mjölk. Häll det över ingredienserna i pajen.
Grädda pajen i nedre delen av ugnen 30-40 minuter eller tills äggsmeten stelnat.
Servera pajen något avsvalnat.
När ni tar ut den ser den ut så här!!!
Lycka till!!
Kram Sanna

Kommentarer
Postat av: Ellen

Krabba är såå gott:D Men jag blev rädd när jag såg bilden, hahaha!

Hoppas att du har det riktigt gott:)

Puss & Kram<3

2009-09-19 @ 14:39:50
URL: http://ellbri91.musicblogg.se
Postat av: alexandra

Krabban ser läskig ut hahah.

Jag tror inte jag gillar det, men kanske inte ska säga något för jag har aldrig ätit det, men brukar inte gilla sånt.

Jag är mkt kräsen.



Kram

2009-09-20 @ 22:31:30
URL: http://alexix.musicblogg.se
Postat av: PIM ELF

HEJ ROCKIGA SANNA! MYSIGT VÄRRE PÅ DIN EGEN SIDA HÄR I CYBERRYMDEN! TACK JA - KRABBA ÄR MUMSIG, MEN LITE KOMPLICERAT ATT ÄTA ... KANTARELLPAJ ÄR OXÅ JÄTTEGOTT - EN RIKTIG SÄSONGSHÖJDARE SOM KANTARELLER , BLÅBÄR OCH HAVTORN! VÄNTAR - LÄNGTAR EFTER DIN NYA SKIVA! JUST BESÖKT DE TVÅ ANDRA S-ENAS HEMMISAR + SARAHS D F - EN HELFIN ARTIST ! HÅLL IHOP OCH VAR ER SJÄLVA DÅ BLIR DET SOM BÄST! LOVE TO YOU FROM ME !!!

2009-09-21 @ 00:20:14
URL: http://NOGG.SE/KIKKELIA
Postat av: hanna

haha ser lite stor ut för att äta :O går den att skära i haha?! :O håller mig till kräftor hellre haha :D ha en fin kväll :):) kram hanna!

2009-09-21 @ 20:14:00
URL: http://magnussonhannaemeelia.blogg.se/
Postat av: Jollan

Men OJ! Finns det ens så stora krabbor!:O

Hih, kul att du tyckte om det ialla fall!



Kramar!

2009-09-24 @ 09:33:01
URL: http://josefinsymaskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0